03/08-04/08 Kruger Park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 03/08-04/08 Kruger Park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

03/08-04/08 Kruger Park

Blijf op de hoogte en volg Sam

04 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

03/08-04/08 Kruger Park.

Het motto van deze dagen: Blijf waarnemen!

Na weer een goed ontbijt bij Gecko Lodge hebben we een kleine wandeling gemaakt in de morgenzon richting de Sabie Rivier. Daarna uitgecheckt en naar het Kruger Park gereden. Daar waren we bij de poort rond een uur of 1130. We hadden de waarnemingssectoren verdeeld, om op zoek te gaan naar wilde beesten!
Nu waren we echt in het gebied waar de wilde dieren leefde en we de Big Five konden gaan spotten in de savanne van Afrika. Al snel hadden we impala's in bet vizier, we vonden het geweldig, maar er bleken er 90.000 van te zitten dus bijzonder was het niet. Daarna stonden we naast olifanten en giraffen! De Lion King kwam zo wel erg dichtbij, helemaal toen we Pumba gespot hadden. En de eerste leeuwen zien was erg tof. Van de poort tot aan ons kamp was 90km en daar hebben we maar liefst 4uur over gedaan.
Aangekomen op het kamp bleken we in traditionele rondawals te slapen, echt mooie hutjes. Na een goed diner waren we wel toe aan rust.. De wekker stond om 0615.
De volgende dag gingen we er dus vroeg op uit om de Big Five te spotten, luipaard, leeuw, olifant, buffel en neushoorn. We hadden een lange route uitgezet waarbij we in de middag heel even op het kamp konden terugkomen, maar verder de hele dag in de auto zaten. In de ochtend was het een beetje tam qua dieren. Wel weer leeuwen gezien en bijzondere dieren, maar niet in overvloed. Op een gegeven moment reden we op een hobbelige zandweg die blijkbaar net te hobbelig voor onze dinky toy was, want de achtklep vloog open... In het wild mag je en wil je niet je auto uit, maar de achterklep was wel open, dus ik sprong dat ding dicht gegooid en weer verder gegaan, minder fijn. Na 20min vloog hij weer open, de omgeving was weer veilig en gooide hem weer dicht, maar deze keer ging hij niet meer dicht. Ik wilde niks riskeren dus sprong meteen weer de auto in.. Rijden met een open klep dan maar, er zat nog wel wat bagage in. Met 10km per uur en hopend dat er geen dier in sprong zijn we naar het eerst volgende kamp gereden om de boel te fixen en hulp te krijgen.
We kwamen aan en vroegen of we binnen mochten want we hadden een defecte achterklep, en de guard aan de andere kant van het hek riep: no lion in the back?! Hij liet ons binnen en na een beetje prutsen lukte het om de klep te repareren.. We konden verder!
Als kleine kinderen zo blij op zoek naar dieren! Na een lange tocht van 10 uur in de auto, is het ons gelukt om de Big Five te spotten en natuurlijk nog vele andere dieren! Met als hoogtepunt een luipaard en een boom met zijn prooi en een hele kudde olifanten op de weg en bij een meer!

Kortom weer fantastische dagen, veel indrukken en ons autootje wat veel te voortduren krijgt.
Totdat die volgende storie!

• 06 Augustus 2016 - 15:53

Ben En Dorien Nieuwenhuis:

Wat spannend allmaal ,maar zo beleef je nog eens wat!!!

• 06 Augustus 2016 - 17:24

Wilma Nieland:

Wat een ervaringen weer ! Mooi is dat al die dieren in hun eigen omgeving te bekijken ,prachtig .
    Misschien een tip om voordat jullie weer een tripje maken eerst even de auto controleren!
    Doe voorzichtig en we zijn benieuwd naar de foto's van de Big five.
    Groetjes van ons

• 06 Augustus 2016 - 21:48

Mama:

Nou dat was zeker een spannende rit zeg.
    Maar gaaf dat jullie de Big Five hebben gezien.En dat alles goed is gegaan.En hoe was het geen stroom te hebben.Hier gaat alles goed.Pap is weer onderweg naar Noorwegen.
    Het was hier ook eindelijk weer eens mooi weer en geen regen.En Karen je hebt al veel mooie foto's gemaakt zeker.Ik kijk al weer uit naar jullie volgende beleving.

• 06 Augustus 2016 - 22:06

Tante Carin:

Hoi Sam en Karen

Wat weer een spannend verhaal.
    Sam ik had jouw wel eens willen zien. Rond kijken. Snel die auto uit,
    achtklep dicht en terug. Haha, ik zie het al voor mij.
    Maar goed bezig dat jij voorzichtig bent.
    En nu ga ik jullie foto's bekijken.
    Tot de volgende keer en groetjes ook aan Karen.

• 06 Augustus 2016 - 22:16

Pap:

He vent, mooi verhaal van die achterklep

Saskia:

Zo tof! Wel zo spannend allemaal, slapen jullie nog wel met al die indrukken en geluiden

• 07 Augustus 2016 - 14:54

Fleur:

Sterk verhaal bro

• 07 Augustus 2016 - 14:56

Fleur :

Sterk verhaal bro :p

Echt heel mooi geschreven!
    Toch weer eigenwijs he, ik zei nog zo: vooral de auto niet uitstappen drol!!

• 12 Augustus 2016 - 22:04

Pap :

Ik zit inmiddels in Lloret de Mar, wat een feest hier, coctails van 1, 2 en 3 liter.
    Gezwommen in de zee ;)