21/08-22/08 Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 21/08-22/08 Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

21/08-22/08 Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Sam

22 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

21/08-22/08 Stellenbosch

Van Oudtshoorn naar de Conga Caves en dan via Route 62 naar Stellenbosch, de wijnstreek. Een vroeg ontbijt om naar de grotten te gaan en een tocht van om en nabij 450km af te leggen. We hadden de hele dag dus wel nodig.

Aangekomen bij de grotten kregen we een rondleiding door de voor ons grootste grotten die we gezien hadden, prachtig met druipstenen, stalagmieten en stalactieten. De tocht ging door zes 'kamers' met alle hun eigen charme en bijzonderheden van honderdduizenden jaren oud. Erg leuk om te zien en de gids vertelde interessante dingen en zong hier en daar wat waardoor een leuke tour was.

Dan door via Route 62 die ons door vele berg passen en valleien stuurde, we hadden wederom erg goed weer en mede daardoor was het een bijzondere en prachtige route! Toen we nog ongeveer 75km moesten rijden sloeg het weer om, dikke bewolking en vooral een hele boel water dat uit de lucht kwam vallen! Dit gaf ook een mooie draai aan het landschap en gelukkig zaten we toch droog. Maar de weersvoorspellingen waren in Stellenbosch al niet te best en dat bleek dus uitgekomen te zijn. We kwamen aan in een prachtige wijn/country lodge met hele grote mooie kamers en genoeg wijn. We hebben er lekker gegeten en een wijntje gedronken. Hopend op goed weer de volgende dag zijn we gaan slapen.

Goed geslapen, maar had snachts wel veel geregend en gestormd. We bleven ook iets langer liggen omdat we wisten dat het in de ochtend sowieso slecht weer zou zijn. Rond 1100 waren klaar om op pad te gaan. De planning was een goed wijnhuis, proeverijen en vooral rustig aan. Om 1115 zaten we bij een prachtig wijnhuis omgeven door wijnranken. Het stond bekend om de bijzondere combinatie van wijn en chocolade, dus ook voor Karen zat er iets lekkers bij. Het was een goed verzorgde proeverij met veel wijntjes en de chocolade was inderdaad bijzonder. Na een kijkje op het landgoed en tussen de vaten met wat uitleg over het proces zijn we terug gegaan naar onze 'winery' om daar een proeverij te doen en wat te happen. Het weer klaarde gelukkig op en de zon begon hier en daar te schijnen. Ook hier lekkere wijnen gedronken en goed gegeten en inmiddels was het 1700, nog even rusten voordat we op gingen naar het diner. Na een heel klein dutje, gingen we eten in de stad en dat was net als alle andere dag weer goed!

Op naar Kaapstad, onze laatste bestemming waar we drie nachten zullen verblijven met nog genoeg te doen! Totdat die volgende storie...

• 23 Augustus 2016 - 13:16

Wilma Nieland:

Nog veel plezier de laatste dagen en een goede terug reis naar huis !
    Groetjes van ons uit Valkenswaard

• 23 Augustus 2016 - 21:15

Mama:

Nou Sam en Karen dat de grotten mooi zijn heb ik wel op de foto gezien.
    Fijn dat jullie laatste verre autorit ook goed verlopen is.
    En een wijn proeverijtje is ook nooit weg!!.
    En vandaag zijn jullie aan de laatste dagen van de vakantie begonnen.
    Veel plezier fijne zonnige dagen.
    Hier hebben we nu drie dagen erg warm weer zeggen ze.
    Tot je volgende verhaal.

• 23 Augustus 2016 - 21:54

Tante Carin:

Ha Sam en Karen

Weer een van jullie mooie verhalen.
    Sjongen jongen wat hebben jullie veel km's afgelegd, super zeg en dan ook zoveel gezien.
    Dat is niet niks, super vakantie hebben jullie. En ook winntjes gekocht? Chocolade klinkt mij ook als muziek in mijn oren

• 23 Augustus 2016 - 21:58

Tante Carin:

Hè wat vervelend, stast er weer maar de helft op grrrrrrr. Wijntje bedoel ik.
    En nu op naar Kaapstad, ook super mooi, genieten is dat wederom.
    Ik heb die berg ooit geschilderd met zonsondergang en de lampjes.
    Sam en Karen geniet en de groetjes van ons.

• 24 Augustus 2016 - 19:05

Jezus :

Ewaa swa!

Nouu wat vervelend allemaal zo, hier en daar wijntjes drinken en mooie grotten bezichtigen.
    Het lijkt net vakantie ;p
    Nog veel plezier de Laatste dagen!
    Geniet ervan xxx

• 24 Augustus 2016 - 19:56

Pap:

Stalagmieten en stalactieten, ik begrijp er nog steeds geen snars van maar de enen zijn de wat langere en de andere wat dikkere? Hoef het ook niet te weten ;)
    Lekkere wijntjes, goed eten en een prachtig landschap, wat wil een mens nog meer!
    Geniet van jullie laatste dagen in kaapstad en tot zaterdag!

PS Blijf ook die laatste dagen waarnemen! ;)