23/08-24/08-25/08 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 23/08-24/08-25/08 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

23/08-24/08-25/08 Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Sam

25 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

23/08-24/08-25/08 Kaapstad

Vanuit Stellenbosch zijn we redelijk vroeg richting Kaapstad vertrokken. We waren al om 1130 bij ons Guest House, maar we konden de kamer al in en we werden goed ontvangen door de Belgische eigenaar. Meteen kregen we tips, do's en don'ts over Kaapstad.

Het was goed weer en we hadden genoeg tijd, dus we besloten om meteen de Tafelberg te beklimmen. De tocht zou 2uur op zijn, en 1,5uur naar beneden op 1050m hoogte. Je kan ook met de lift naar boven, maar dat is onze eer te na natuurlijk.. Het was pittig maar ging prima en het was het waard, het uitzicht was fantastisch, prachtige stad. Toen we weer beneden waren zijn we naar het centrum gegaan, Waterfront, de haven. In de haven draait het om shoppen, eten en drinken. Dus we hebben goed gegeten en gedronken, maar lang rondlopen daar was voor ons niet besteed, hoewel het een heel gezellige, westerse stad is, maar shoppen doen we liever niet op vakantie.

De volgende dag stond Robbeneiland en Lions Head (weer een berg), op het programma. Om 0900 zaten we op de boot richting het eiland. Een boot die zo snel ging dat iedereen kotsmisselijk werd door de golven en wind... Maar we waren er wel snel. Daar werden op een bus gezet en kregen we een rondleiding over het eiland. Dat was al indrukwekkend. Daarna kregen we een tour van een ex-gevangene. De beste man had 5jaar op Robbeneiland vast gezeten vanwege protesteren tijdens zijn studententijd.. Ook zijn we langs de cel van Nelson Mandela geweest en was het een indrukwekkende ochtend op eiland. Om 1230 gingen weer terug, met dezelfde boot.. Daarna hebben we nog even rondgelopen in de stad en zijn we terug gegaan naar ons hotel om Lions Head te klimmen. Lions Head tijdens zonsondergang was het doel. Een uurtje klimmen naar 669m hoogte. Prachtig 360 graden uitzicht over de stad en zee, een hele mooie zonsondergang en daarna ontzettend veel lampjes! Een hele mooie ervaring en een mooie dag gehad.

Vandaag stond kaap de goede hoop, gepaard met een prachte drive rond het schiereiland. De dorpjes en bergen waren gezellig en mooi om te zien. Het weer was weer goed en kaap de goede hoop was leuk om te zien. Verder hebben we weer mooie plaatjes kunnen maken en hebben we legio strandjes, baaitjes en stadjes gezien die stuk voor stuk prachtig waren.

Onze laatste avond hebben we weer heerlijk gegeten, onze koffers weer ingepakt, met alle souvenirs erbij in... En gaan we morgen nog iets doen, we weten nog niet helemaal wat. We gaan in ieder geval rond 1400 naar het vliegveld toe om dan te vliegen en zaterdag middag komen we aan op Dusseldorf, het is alweer bijna klaar...

• 26 Augustus 2016 - 10:10

Wilma Nieland:

Hoi Sam en Karen,
    Tja er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en de tijd van gaan is nu ........
    Goede reis en kom weer veilig thuis !
    Groetjes van uit Valkenswaard

• 26 Augustus 2016 - 10:14

Tante Carin:

Ha Sam en Karen
    Jullie verhalen blijven mooi en indrukwekkend, jeetje wat zijn jullie actief.
    Met het lezen zie ik het een heel klein beetje voor mij en word er tegenlijk erg moe van. Wat een energie hebben jullie beiden. Verder wens ik jullie een hele goede terug vlucht voor vanmiddag en voor morgen een welkom thuis. Alvast een dikke knuffel. Jullie hebben van een fantastische vakantie genoten en een dank jullie wel dat wij mee mochten genieten xxx.

• 26 Augustus 2016 - 13:10

Ben En Dorien Nieuwenhuis:

Het waren leuke verhalen ,prachtige foto's en de rest horen en zien we thuis weer wel!!! Een hele goede terugtocht!!!

• 26 Augustus 2016 - 13:59

Mama:

Denk wel dat jullie nu genoeg bergen hebben beklommen!!
    Mooi als je dat allemaal kunt doen.Lekker eten en drinken is aan jullie wel besteed.
    De boottocht lijkt mij iets minder,gelukkig duurde het niet zolang,maar met de gedachte dat je ook nog terug moet!!!Het zal zeker indrukwekkend zijn geweest om het te horen en te zien.
    Al bij al weer een mooie ervaring.Lions Head zal ook prachtig zijn geweest,de foto's zullen voor zich spreken.
    Fijn dat jullie laatste doe dag ook mooi was.
    En dan vandaag weer koffers echt inpakken voor de lange terug reis.
    Een hele goede vlucht en een goede tussen stop in Dubai en een veilige landing in Dussldorf.
    En we zien jullie zaterdag weer,tot dan.

• 26 Augustus 2016 - 22:58

Jezus: