02/08 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 02/08 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

02/08

Blijf op de hoogte en volg Sam

02 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

Good evening,

Vandaag weer een prachtige dag gehad met weer een koude start en in de middag t-shirt weertje! We zijn de dag gestart met een goed ontbijt en op de planning stond Pelgrims Rest (stadje) en het vervolg van de panorama route.
De reis was kort en verliep prima, wegen zijn hier overigens goed, met uitzondering van de potholes (grote kuilen) hier en daar, en erg rustig. Aangekomen in Pelgrims Rest werd onze auto meteen opgevangen en 'bewaakt'. We werden wegwijs gemaakt en gingen op pad. Wat meteen opviel waren de aandringende vrouwelijk verkopers die extreem veel voor de souvenirs vroegen met als reden hun gezinnetje te sponsoren...
Verder was het stadje niet zoveel aan, het was vroeger een goudmijn die door de engels uitgebuid is. Maar we hebben wel meteen wat souvenirs gekocht! Bij de auto aangekomen was hij 'gewassen' en meneer Daniël (de bewaker) wilde natuurlijk geld zien. Vonden we jammer, we hadden uiteraard wat voor hem klaar, maar hij wilde meer, jammer. Dit was wel te verwachten, maar hij blijft vervelend.
Door naar de panorama route met Gods Window, Wonderview, Three Rondawals en Bourkes Luck Potholes in het gebied van de Blyde River Canyon. Verbluffende route, mooie plaatjes en uitzichten, inderdaad nog mooier dan gister! Ze vragen hier en daar een kleine vergoeding voor het parkeren en de uitzichtpunten, maar niet teveel. De Three Roundavals waren heel bijzonder, prachtig uitzicht en bergen die rond waren gemaakt door de windstroom door de jaren heen!
De Luck Potholes waren ook heel leuk om te zien, door wind en waterval is hier het steen ook gesleten en is een soort mini canyon ontstaan met watervalletjes en rotsen. Heerlijk even geklommen en geklauterd! Maar dit dagdeel spreekt zich honderd maal beter uit in foto's.
De dag ging snel voorbij en hebben een heerlijk italiaans drie gangen menu gehad om af te taaien naar onze lodge, waar het internet weer iets sneller is dus vandaar een verhaal!
Morgen gaan we voor een paar dagen naar het Krugerpark dus het zou zomaar kunnen dat het internet en de elektriciteit en stuk minder zijn dan nu. Misschien duurt het nog even voor de volgende storie.
Good night...

• 02 Augustus 2016 - 22:05

Tante Carin:

Ha Sam en Karen.

Wederom een mooi verhaal en wat een vervelende bewaker die Daniël. Ze proberen het gewoon. Ook geweldig het italiaans eten in africa.
    Ook de komende dagen het Krügerpark zal geweldig mooi zijn. Bert van Kappel heeft en woont daar vlak bij. Een vriend van de broer van ome Harry.
    Wij zien ook graag wat foto's van jullie mooie reis

• 02 Augustus 2016 - 22:06

Mama:

Weer een mooi verhaal.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    We zien het volgende verslag vanzelf weer.
    Veel plezier in het Krugerpark.

• 02 Augustus 2016 - 22:22

Wilma Nieland:

Hoi Sam en Karen,

Weer een mooi verhaal !
    En alvast bedankt voor de gouden armband

• 02 Augustus 2016 - 22:29

Wilma Nieland:

Was een grapje

• 03 Augustus 2016 - 16:47

Ben En Dorien:

Mooie foto's hoor!!! En viel het mee om links te rijden??? Erg leuk om jullie verhaal te volgen!