Dag 8 Manali verkennen en ontdekken - Reisverslag uit Manāli, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu Dag 8 Manali verkennen en ontdekken - Reisverslag uit Manāli, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

Dag 8 Manali verkennen en ontdekken

Door: sam everaerts

Blijf op de hoogte en volg Sam

10 Juli 2011 | India, Manāli

Vandaag hebben we een leuke rustige dag gehad. De wake-up call om 8uur, ontbijt om half 9. Lekker ontbijt gehad, precies hetzelfde als in het andere hotel. We zijn om half 10 vertrokken met de bus. En het mooie is dat we nou een nieuwe bus hebben, nog steeds een krakend en vervallen iets maar beter dan de andere.:) We hebben weer zin in de bus reis van vanacht.
We zijn als eerste naar een soort museum van George Nickelus Reorich(ofzoiets). We werden aan de voet van de berg uit de bus gegooid, dus moesten we een heeeel stijl eind met de benenwagen afleggen. Maar eenmaal aangekomen was het allemaal mooi om te zien, mooie natuur allemaal, maar de schilderijen waren opzich saai om te zien. Maar door deze "rust" dag was het wel gezellig, iedereen had een goed humeur(behalve iemand van de leiding). Maar verder was het leuk. Vooral is deze rustdag goed omdat we vannacht en morgen stijgen naar 5000 meter, dus even aanpassen. Vervolgens zijn we terug naar het hotel gegaan om een overheerlijke lunch te nuttigen en even alles gezellig na te praten. Vervolgens gingen we om half 2 weer terug naar de bezienswaardigheden. Op weg naar een mooie badplaats. Niet zo spectaculair maar wel heel mooi en we moesten weer het laatste stuk lopen, wel goed voor dalijk als we het nodig hebben in de hogere gebieden van de Himalaya. Vervolgens gingen we naar een mooie Hindu tempel ook wel mooi maar weer niet spectaculair, wel heel gezellig met de groep.
Iedereen werd blij dat we klaar waren met het programma om vervolgens vrije tijd te krijgen in het dorpsmarktje. Daar hing weer een gezellige sfeer en was het erg leuk. Weer terug met de tuk-tuk. En daarna weer lekker gegeten. Nu zitten we nog lekker aan tafel de dag na te praten en ons voor te bereiden op een lange weer vermoeiende busreis. Ik heb de komende twee dagen sowieso geen internet, dus ik zal als ik internet een langer verslag maken. We vertrekken om 4 uur en brengen de nacht door in een tentenkamp en het wordt koud.
Allemaal de groetjes uit India!! En tot over een paar dagen! Dagdag

• 10 Juli 2011 - 14:50

Dorien:

Nou Sam wat jullie toch allemaal moeten doen zeg!!Maar het is een hele belevenis en het is leuk dat Myrhte hetzelfde doet dan kun je het er later nog eens over hebben samen!!De foto"s hebben we ook bekeken en ze zijn erg leuk om een idee te krijgen wat jullie allemaal doen daar !!Erg leuk hoor!De komende dagen veel succes en tot de volgende keer!

• 10 Juli 2011 - 15:41

Evert En Jacqueline:

Hoi Sam en Myrthe natuurlijk!
    Heel erg leuk dat we nu jouw persoonlijke verslagen hebben kunnen lezen. Hier staat toch meer in dan in de gezamenlijke. We moeten er om lachen en jullie maken leuke dingen mee. Ook emotionele en spannende ..... Hoe heeft Myrthe een en ander beleefd?
    Hopelijk gaat het goed straks boven de 5000 meter. Probeer goed op je ademhaling te letten en rustig aan naar boven te gaan. Fijn dat jullie ook wat hebben kunnen doen, vooral zo met de ´lepra-mensen´. Heeft Myrthe dit ook gedaan? Myrthe ik zie je bijna niet op de foto´s staan en wil je zo graag zien.
    Karel is weer flink gegroeid en kan al uit de kooi komen. Evert is bijna 60 en we zijn druk met het voorbereiden van zijn feest. Hij heeft ook al voor de 2e keer kijkers voor zijn huis gehad.
    Liefs, veel plezier en geniet met volle teugen van alles wat je ziet en meemaakt. Liefs, Evert en Jacqueline

• 10 Juli 2011 - 18:57

GerWilmaRickLoesNoor:

Fijn dat jullie een "rustig dagje"hebben gehad vandaag,geniet er maar van.
    Jammer dat je de komende twee dagen geen internet hebt!!we zijn zo verwend met je verslag elke dag!!
    Doe de groetjes aan Myrthe en veel succes de komende dagen.

groetjes uit Valkenswaard

• 10 Juli 2011 - 21:32

Tante Carin:

Hallo Sam

Toch wel fijn om zo'n rustig dagje te hebben.
    Jammer dat er zoveel schilderijen waren die je niet zo interesseerden.En ook nog een hoge berg op klimmen daarvoor.Komt anders altijd eens van pas.Maar ik kan het mij wel voorstellen.Vroeger zei Patrick ook al als hij een onvoldoende had voor geschiedenis; ach die oude rotzooi, daar heb je toch niks aan!!!!Maar hij moest van ons toch zijn punt omhoog halen.
    Fijn dat je de verdere middag het weer gezellig hebt gehad en ook weer in die tuk-tuk gezeten hebt, mag je dat dan ook samen met jouw vriendin Mirthe doen???
    Nu Sam,succes met jullie stijging van 5000 meter morgen en jammer dat wij nu een paar dagen niks van je horen.
    Ik kijk al iedere dag uit naar een nieuw mooi verhaal van jouw.
    Maar die word nu natuurlijk extra lang,haha.
    Groetjes en tot over een paar daagjes.

• 11 Juli 2011 - 10:16

Pappa:

Lekker lopen, klimmen en slapen in een tentenkamp, heerlijk.
    Op een hoogte van 5000 meter ben je sneller moe en gevoeliger voor virussen dus probeer het rustig aan te doen, let op voor de insecten en blijf oog hebben voor een goede sfeer, ook onder de begeleiders.
    Gisteren naar het feestje geweest voor Dominique haar slagen, was gezellig maar moet er even van bijkomen.
    Dean heeft gisteren veel familie bezoek gehad en is alweer 2 dagen oud!
    Hoe je haaks en blijf mijn stoere vent.
    Houdoe en kus,
    Pap.

• 11 Juli 2011 - 16:09

Mama:

Hoi Sam.
    Als je dit weer kunt lezen dan ben je op je bestemming goed aangekomen.
    Weer eens wat anders dan in het Hotel slapen.In de tent zal het ook goed gaan je hebt tenminste een fijne slaapzak.Fijn dat jullie even vrijetijd hebben gehad.En het was leuk om je weer gezien en gesproken te hebben.Als ik dit schrijf is het hier 11 Juli en net 18.00 uur.Fleur en ik zijn net naar Dean geweest.Wat een leuk,lief mannetje.Je zult het zien als je weer thuis bent.Nou hopelijk hebben jullie een goede busreis gehad.En ik wacht tot het volgende verhaal.Als je het in je boekje schrijft kan je het zo over typen op je I-Pod.
    Dikke kuffel XXXXX

• 13 Juli 2011 - 12:16

Sabine En Co:

Hoi Sam!
    We wachten vol smart op je volgende verslag! Hoe gaat het het? Lekker geslapen n de tent? Beetje kou kun je wel hebben toch? ;)
    groetjes uit Didam!

• 19 Juli 2011 - 13:41

Leon:

Hallo Sam en Myrhte,
    Leuke verrassing, dat belletje laatst. Jullie klonken enthousiast, dus blij dat het allemaal zo goed gaat. Hebben jullie je goed nuttig kunnen maken voor al die miljoenen daar ?
    Flink wat waterputten geslagen en leprapatienten verbonden ? Ben benieuwd naar het vervolg van het verslag en hoop dat jullie alleen maar leuke dingen meemaken.
    Tot gauw

• 20 Juli 2011 - 12:12

Gideon Verkuijl:

Hey Mr. Everaerts! is super om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan en meegemaakt. Tja zo zie je wat van India op een andere perspectief en dat is bijzonder! Nou sterkte jullie allemaal en geniet er van!
    Groeten Gideon

• 20 Juli 2011 - 19:08

Dominique:

Hi Sam! Heb net even een inhaalslag gemaakt en aj je verslagen teruggelezen! Echt super gaaf. Jammer van je automatische spellingscontrole want ik ben al niet helemaal scherp vandaag :p beetje zonnesteek opgelopen. Zie dat je al over 4 dagen terugbent, echt snel! Geniet er nog van! Groetjes aan Myrthe, ook van mn ouders! Adiossssss