20/08 Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 20/08 Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

20/08 Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Sam

20 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

20/08 Oudtshoorn

Via de tuinroute naar route 62 met als tussenstop Oudtshoorn. Deze streek staat bekend als een hopstreek, wijnstreek en struisvogelstreek.
Vanuit Plettenberg vertrokken en daar hebben we tijdens het ontbijt nog flamingo's voor onze neus gezien in de lagoon. Daarna zijn we gaan rijden en op de route waren een paar zaterdag markten, dus we zijn er twee uitgebreid gestopt om even rond te kijken. Erg leuke lokale marktjes met veel etenskramen en veel kunst en houtwerk. Een prima tussenstop dus! Onze souvenir voorraad wordt langzaam heel groot zo..

Daarna zijn we doorgereden naar Oudtshoorn, aangekomen werden we al omgeven door struisvogels. De koeien die we in Nederland gewend zijn, staan hier als struisvogels langs de weg. Ik was er niet zo'n fan van, maar Karen vond het toch wel de moeite waard om even een tour te doen op een struisvogelboerderij. Met de gedachte; je bent hier maar een keer, hebben we het toch maar gedaan. Tijdens de tour kregen we veel te weten over de vogels en het broedproces. Ook vertelde ze uitgebreid waar de vogels allemaal gebruikt voor worden. We mochten op eieren staan, om te laten zien hoe sterk ze zijn, de vogels voeren en als je minder dan 75kg zelfs op rijden. Het leverde allemaal wel leuke foto's op. We hadden ook geluk dat we met een kleine groep waren en dus alles ook zelf mochten doen. De guide was ook heel enthousiast en vertelde alles met veel plezier. Uiteindelijk was het wel leuk en de moeite waard om even een kijkje te nemen in de struisvogel wereld.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar een leuk etenstentje en daar hebben we heerlijk gegeten, en ja ik had struisvogel carpaccio en struisvogel fillet... Na deze dag zijn we dus klaar met struisvogels.

Morgen staan de Conga Caves op het programma, de mooiste en grootste grotten ter wereld moeten deze gaan voorstellen. Verder gaan we zo'n 400km rijden over de Route 62 naar Stellenbosch. We zijn erg benieuwd. Totdat die volgende storie...

• 21 Augustus 2016 - 10:47

Tante Carin:

Hoi Sam en Karen.

Wat een mooie tocht weer. Maar goed dat Karen na de struisvogels wilden.
    Anders hadden jullie toch heel wat gemist zo te lezen.
    En was het ook lekker dat struisvogel vlees?
    Veel plezier op de volgende reis en in de grotten. Blijf voorzichtig met alles.
    Groetjes van ons xxx.

• 21 Augustus 2016 - 11:45

Wilma Nieland:

Wat leuk dat ze daar ook struisvogels hebben !
    Hier in Riethoven hebben we ook een struisvogelboerderij en kan je op exursie om alles over struisvogels aan de weet te komen !
    Ben daar ook eens geweest en ik kon ze voeren en op een ei staan !!
    Maar veel plezier nog de komende week samen .

Groetjes van ons uit Valkenswaard

• 21 Augustus 2016 - 15:26

Mama:

Weer een mooie dag gehad.
    En een markt is altijd leuk.Dat word dus goed jullie koffers inpakken,zodat ook alles heel overkomt.Maar zo zie je je bent in Zuid Afrika en gaat naar een struisvogelfarm,geen idee dat er in Nederland ook van die farms zijn.Toch wel interrassant zo'n struisvogel en ze kunnen ook heel hard lopen he?Leuk dat jullie ook dingen mochten doen,en dat de gids dan zo enthousiast is.Karen heeft vast op de struisvogel gereden !!!En Sam hoe smaakte het eten?Vast lekker he?En waren de grotten mooi?En de lange rit naar Stellenbosch goed gegaan?
    Daar is ook een serie voor tv ooit opgenomen.
    Ben weer benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Dikke kus.

• 21 Augustus 2016 - 15:28

Pap:

Goed gedaan om toch maar even een struisvogelboerderij in zuid afrika te bezoeken, buiten dat ik ook niets heb met die trut beesten lopen ze wel hard tot wel zo'n 65km per uur.

In een hop en wijn streek, very nice ;)

Proost en kijk of je een mooi klein glaasje mee kan brengen als herinnering!

Blijf waarnemen ook al wordt het misschien een beetje wazig ;)

• 22 Augustus 2016 - 11:55

Ben En Dorien Nieuwenhuis:

Wat een leuke verhalen allemaal!! En ja hoor hier vlakbij in Didam is ook een struisvogelboerderij!!!Nog heel veel plezier deze week!!Groetjes uit Doetinchem!