Dag 3, eerste "werk" dag - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu Dag 3, eerste "werk" dag - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

Dag 3, eerste "werk" dag

Door: sam everaerts

Blijf op de hoogte en volg Sam

05 Juli 2011 | India, New Delhi

Allereerst, leuk om jullie reacties te lezen!
Vandaag zijn we naar de V-I-S geweest, dat is de rijke internationale school in New Delhi. Na weer een lekker ontbijt en een busreis van een uur waren we eindelijk aangekomen op de school, deze school was prachtig en modern, ze straalde alle rijkdom uit die zij hadden en de rest van de stad niet. We werden hartelijk ontvangen door de school met bloemenkettingen, de rode stip op het hoofd en een polsbandje. Na het zien van presentaties en dansen over ons en over hen. Kregen wij de studenten aangewezen waarmee wij morgen naar hun huis gaan en daar wat gaan eten. Dit was wel erg leuk. Ik heb ook een aardige jongen en we gaan met een groep van 10 morgen wat doen, 5 van ons, 5 van hen. Het bijzondere was dat een indiase leerling vroeg aan ons wat we wilden doen en zei dat wij met zijn auto naar zijn huis gingen. Wij:"hè, hoe oud ben je dan? Mag je hier al rijden?" Hij zei: " nee m'n chauffeur rijd voor mij" als dit geen rijkdom is?? Verder was het heel gezellig en was de lunch goed. Ook hebben we nog een film gezien "Grid Iron Gang" ik had hem al gezien maar hij was weer leuk. Nou wij hier zijn geweest gaan wij het contrast met de andere projecten heel goed zien. We zijn om 3 uur terug naar het hotel gegaan en daar hebben we wat vrije tijd gekregen om om half 7 al wandelend naar ons restaurant te gaan. Dit was toch wel heel indrukwekkend omdat wij nou niet van uit een bus toe keken, maar er gewoon midden in zaten! Natuurlijk keek iedereen ons weer met grote ogen aan. De mensen leven echt heel onhygiënisch en slecht. Maar wel lekker gegeten en we hadden ook frietjes! Daarna zijn we naar het hotel te gaan om weer uit te rusten en mogen weer naar de V-I-S. De groeten uit India! En welterusten.

• 05 Juli 2011 - 17:52

Noor:

Sam! Echt heerlijk om je verhalen te lezen, geweldig! Naar mijn idee overleef jij het daar nog wel ;) en ben je nu al een hele ervaring rijker!
    Geniet er van en ik wacht met plezier op je volgende verslag!
    xx

• 05 Juli 2011 - 18:16

Mama:

Hoi Sam
    Nou dat was weer een dag vol met ervaringen.
    Jammer dat het contact mislukte met de I-Pod.De volgende keer beter.Heb je ook een foto met je bloemenkrans en stip?En is je presentatie goed gegaan?Leuk dat je morgen naar de mensen toegaat.Ben benieuwd.
    Hopelijk slaap je goed.Veel plezier morgen.
    Kus

• 05 Juli 2011 - 18:16

Pappa:

Zitten er Nederlandse kinderen op de internationale school in New Delhi?
    Voor de veiligheid worden kinderen van de internationale school in New Delhi naar hun school, en visa versa, gebracht door een chauffeur, chique hé!
    Probeer wat rustiger je verslag in te type op je iPod want af en toe lijkt het wel Zuid Afrikaans. (moet toch wat te janken hebben)
    Ben zeer benieuwd hoe het je morgen vergaat.
    Slaap lekker,
    Kus,
    Pap.

• 05 Juli 2011 - 18:37

Joke Joosten:

Hi Sam
    Leuk jouw verslag. Hebben we toch het idee dat we er een beetje bij zijn.
    Wat een indrukken. Geweldig. En een tegenstellingen. Die jongen met de chauffeur en de families die op straat leven. Groetjes,
    Joke ook namens de rest van de family

• 05 Juli 2011 - 18:53

GerWilmaRickLoesNoor:

Wat een geluk dat ze daar ook frietjes kennen!!maar heb je ook al echt Indiaas gegeten?Zeker wel scherp van smaak en volgens mij is het fruit daar ook veel lekkerder dan hier.
    Sam,mijn complimenten voor je leuke verslagen tot nu toe,ik zou zeggen "ga zo door".

groetjes uit het "nog wel zonnige" Valkenswaard

• 05 Juli 2011 - 20:55

Thijmen:

Heey Sam :), ook nog gefeliciteerd met het overgaan dan, volgend jaar lsd wordt echt bruut :D ik kijk er naar uit om je verslagen over de gebieden buiten new delhi te lezen, lijkt me een heel andere situatie dan daar. Succes nog ;)

• 05 Juli 2011 - 21:16

Tante Carin:

Hallo Sam.
    Wat een mooie verhalen en belevenissen, leuk om je zo te volgen.
    Wel weer spannend morgen, ook met die leerling met eigen chauffeur, bent zeer benieuwd hoe dat afloopt.
    Zal inderdaad vreemd zijn geweest om zo in die drukte te lopen in het vreemde land.
    Heej Sam, ik hoorden dat er 2 meisjes in jouw groep zitten die ik ken, zou jij ze de groetjes willen doen???? Aan Lisan Moonen en Lotte Meeuws en dan zeg je maar mijn naam en de oude oppas van Ruud en Paul Dirckx. Bedankt, groetjes en tot de morgen.

• 06 Juli 2011 - 07:27

Sabine:

Hoi Sam!

Nou, je ziet nog eens wat! Zo'n internationale school is dan wel heeeel wat anders dan een standaard school daar. Wel schrijnend, zo'n contrast!
    Veel plezier daar!

Sabine en co