De tour door New Delhi! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu De tour door New Delhi! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

De tour door New Delhi!

Door: sam everaerts

Blijf op de hoogte en volg Sam

04 Juli 2011 | India, New Delhi

Vandaag weer de kans om een verslag te schrijven. Vandaag was de dag leuk en toch wel weer een beetje vermoeiend en natuurlijk verschrikkelijk warm...
Toen we in onze busjes stapten gingen we een mooie tour te gemoet door het mooie maar toch zeker het verschrikkelijk arme New Delhi.
We kregen een lekkere lunch in de bus. Veel mensen hadden echter nog wat over, we wisten dat we geen geld aan de bedelaars moesten even maar eten mocht volgens de begeleiding wel. En natuurlijk kwam er wel wat af op onze bussen. Er stond een heel zielig vrouwtje met twee kinderen te bedelen, ik had er een hard hoofd in dat we iets moesten gaan geven en dacht dat we dat beter niet konden doen. Van de begeleiding mocht het en het was geen probleem. Dus ik ga met Myrthe samen onze banaan aan dat vrouwtje geven en daar was ze tot mijn verbazing nog niet heel blij mee, maar ik dacht dat ze wel verlegen zou zijn, vervolgens steekt ze haar hand uit en zegt:"money?!" dit vond ik toch best schokkend en daar was ik best boos over, wij geven dat vrouwtje eten waar de kinderen blij mee waren en vervolgens vraagt ze heel ondankbaar om geld... Ik wist niet wat ik moest denken, en weet wel dat ik niks meer aan die bedelaren ging geven.
Vervolgens gingen we naar een tempel van het Sikh geloof was opzich wel een mooie tempel en het heilige water was ook mooi, maar over het geloof heb ik zo m'n twijfels... Wel vond ik heel goed dat dit geloof in een ander pand en enorme eetzaal en keuken had zitten waar iedereen gratis te eten kreeg. Ongeacht de kast waarin men leefde.
Na deze tempel zijn we naar een moslim moskee gegaan, deze was zeer groot en in de open lucht, hier konden wel 20.000 mensen in. Dit vond ik minder indrukwekkend en we moesten onze schoenen uit doen zodat iedereen ze kon weg halen?! Maar gelukkig heb ik deze nog:) Ook kregen wij hier toch wel door dat wij niet alleen voor hen hier zijn maar hen ook voor ons, wij zijn een attractie op zich en iedereen wilde op de foto met ons, en zeker met onze dames:) dit kwam bij een van volgende onderdelen zeker ter sprake, bij het Indian Soldier monument werden de mensen gek op ons en iedereen wilde op de foto zo erg dat we als body gard moesten fungeren. We waren er echt zat van...
Ook zijn we nog naar het graf van Gandhi geweest dat was een stukje rust in deze drukke stad die bestaat uit chaos.
Dit hebben wij ook erg goed kunnen zien op de riktja(fietsen) tocht, de bestuurder van onze fiets wurgde zich door alle straatjes, winkeltjes en chaos. Dit was een heel avontuur en men kreeg echt het idee dat men tussen de bevolking was en er echt bent. Mooie tocht en dit was ook het hoogtepunt van de dag. Als afsluiter hebben we in een lekker restaurant wat gegeten en dit was wel pittig maar goed eten. Morgen naar de VIS school(internationale school)! Iedereen de groeten aan het thuisfront. Dagdag

• 04 Juli 2011 - 18:28

GerWilmaRickLoesNoor:

Hoi Sam,
    Wat een verhaal weer van je,erg leuk om je belevenissen te lezen.
    Snap wel een beetje dat het allemaal erg op je afkomt,al die mensen,maar laat je niet overdonderen!
    Geniet van de momenten en houw je haaks.
    Succes voor morgen.

groetjes uit Valkenswaard

• 04 Juli 2011 - 19:13

Thijmen:

Klinkt goed daar :D, mooi om je verhaal te lezen. Maak er nog wat van ;)

• 04 Juli 2011 - 19:39

Dorien:

Nou Sam ,jullie zijn er nu een dag en je hebt al een hoop geleerd lees ik wel!!Ben heeeeeeel benieuwd hoe het verder gaat!Groetjes uit een warm Doetinchem en veel succes verder!

• 04 Juli 2011 - 20:30

Mama:

Hoi Sam
    Nou dat was weer een indrukwekkende dag voor jullie.Fijn dat het goed gaat.
    Hopelijk heb je vannacht goed geslapen
    En wat was het leuk om jullie via de
    I-Pod te zien en te horen.Zo hebben wij een indruk gekregen hoe jullie daar (wonen)en dat zag er best goed uit.Veel succes morgen met je presentatie,je kunt het.
    Kus

• 04 Juli 2011 - 20:41

Fleur:

Een leuke dag om mee te maken!! Die Bedelaren lijken mij best wel eng :X
    Fijn om je te zien op FaceTime!!
    Morge veel succes met je presentatie!!
    XX

• 04 Juli 2011 - 21:15

Pappa:

Je vuurdoop heb je al voorzichtig gehad en als eten niet echt gewaardeerd wordt dan is de nood niet levensbedreigend. (dat zal buiten New Delhi wel anders zijn)
    Succes met je voordracht op de internationale school en doe de groeten uit Weert aan de Nederlandse leerlingen.
    Hou je haaks,
    Kus, Pappa.

• 05 Juli 2011 - 17:19

Sam Everaerts:

Bedankt voor jullie reacties erg leuk om te lezen!
    P.S. Thijmen, leuk, en ik ben over met alleen een onvoldoende oP WI;)