07/08-08/08 Swaziland - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 07/08-08/08 Swaziland - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

07/08-08/08 Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Sam

08 Augustus 2016 | Swaziland, Lobamba

Vanuit White River vertrokken naar een ander land, Swaziland. Een koninkrijk met een koning die elk jaar een nieuwe vrouw mag uitzoeken.. Een bananenrepubliek tot en met, maar het schijnt een mooie natuur te hebben.

De tocht bedroeg 230km, en we wilde redelijk op tijd weg aangezien we ons auto probleem voorgoed wilde oplossen door langs te gaan bij de huurmaatschappij, dit lag toch op de route.
Eenmaal aangekomen bij die huurmaatschappij werden we perfect geholpen en ons probleem was een veel voorkomend probleem bij deze auto, waarom geef je ons zo'n type auto vraag ik me dan af? Maar goed, we kregen meteen een ander type auto en het was allemaal heel gemoedelijk en prima, binnen 30min konden we weer zorgeloos verder met onze vakantie.

De grensovergang ging ook allemaal zeer snel en prima, uitschrijven in Zuid-Afrika en vervolgens inschrijven in Swaziland. Het land leek heel erg op Zuid-Afrika, maar toch net iets primitiever. Na 4,5uur kwamen we aan bij een sprookjes achtige lodge hoog op een berg met uitzicht over de beroemde Ezulwini vallei van Swaziland, prachtig. In deze lodge kwam Prins Bernard altijd als hij olifanten ging spotten en helpen in Afrika. Leuk dat wij hier nu ook zijn, en alles is hier rustig en vredig. Er bleken nog twee andere nederlandse stellen te zijn aangekomen en tijdens het eten rondom het kampvuur raakte we met zn alle al snel aan de praat, later schoof nog een nederlands stel aan! Een hoop nederlanders dus. Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. De volgende ochtend besloten we de omgeving te gaan verkennen en te gaan hiken door de bergen van Swaziland. Een prachtige tocht waarbij we krokodillen, schildpadden en een nijlpaard gezien hebben en we door een soort jungle achtige omgeving 4 uur gelopen hebben, heel leuk. Toen we terug bij de lodge waren hebben we ontspannen buiten gezeten en een boekje gelezen. Tot slot hebben we weer een diner aan het kampvuur gehad met dit keer meer belgen. Vroeg naar bed om morgen 350km naar St. Lucia te rijden!
Totdat die volgende storie...

• 09 Augustus 2016 - 15:51

Ben En Dorien Nieuwenhuis:

We wachten met spanning op de foto's!!! Veel plezier verder en een goede reis!

• 09 Augustus 2016 - 15:56

Wilma Nieland:

Ha die Sam en Karen,
    Fijn dat het auto probleem goed is opgelost ,kunnen jullie weer veilig op weg !
    Tja en die Nederlanders kom je overal in de wereld tegen of je nu wil of niet .
    Gaan jullie ook nog op audientie bij de Koning ?
    Groetjes uit Valkenswaard

• 09 Augustus 2016 - 16:03

Tante Carin:

Hoi Sam en Karen.

Weer een mooi verhaal en fijn dat het zo goed opgelost is met jullie Dinky Toy.
    Nu een andere auto. Succes gewenst.
    Knap en leuk dat jullie zoveel ondernemen.
    Wel voorzichtig blijven en niet meer uit de auto springen, zoals Fleur zegd,drol

• 09 Augustus 2016 - 19:37

Mama:

Fijn dat je een andere auto hebt gekregen.Ja inderdaad waarom verhelpen ze dat dan niet he.!!
    Een leuk idee dat Prins Bernard daar ook ooit geweest.En waar zijn nou geen Nederlanders.Fijn om even in je eigen taal met andere mensen te praten.
    Waren die ook aan het rond trekken zo als jullie?
    En lopen je wandelschoenen goed Sam?Prachtig om de dieren zo in het wild te kunnen zien.
    Als jullie dit lezen zijn jullie in St.Lucia.
    Fijne dagen daar op naar het volgende avontuur.

• 09 Augustus 2016 - 23:53

Marian En Jean:

Hoi Karen en Sam, Wat super spannend en leuk om dit allemaal te lezen, laat staan echt ervaren! Jullie zullen jullie ogen uitkijken en een heleboel indrukken opdoen. Fantastisch ! Wat fijn dat de reis goed verloopt en wat gezellig dat jullie allerlei Nederlanders tegenkomen en ervaringen kunnen uitwisselen. Pas goed op jezelf en op elkaar en wij genieten met jullie mee. Groetjes

• 12 Augustus 2016 - 21:54

Pap:

Probeer zeker jullie rust momenten te pakken na al die geweldige indrukken.
    Ik zit inmiddels in West-Noorwegen ;)