13/08-14/08-15/08 Lesotho - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 13/08-14/08-15/08 Lesotho - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

13/08-14/08-15/08 Lesotho

Blijf op de hoogte en volg Sam

15 Augustus 2016 | Lesotho, Malealea

13/08-14/08-15/08 Lesotho

Op naar Lesotho! Het derde land van deze reis en dat zou een reis worden van om en nabij 7uur. We gingen ietwat laat weg, maar we zouden nog net voor het donker aankomen in Malealea. De reis was lang en prachtig door de bergen ten oosten en noorden van Lesotho. Bij de grensovergang ging alles gemakkelijk en we waren in Lesotho! De route die wij namen gingen van het noorden tot het zuiden van het land om zo zoveel mogelijk te zien van het land. De eerste indrukken van het land waren dat het een primitief land was, niet heel gemakkelijk, net iets minder ontwikkeld dan Swaziland. De wegen waren opzich wel goed, tot het laatste stuk naar ons kamp. Er liepen heel veel koeien, paarden, ezels en schapen langs de weg met allemaal herders gewikkeld in een traditioneel kleed en een stok, in de middle of nowhere. Mensen keken ons heel erg aan, maar na vrolijk lachen en zwaaien kregen vriendelijk gelach en gezwaai terug. Toen we de sfeer daar een beetje door hadden werd het heel gemakkelijk.

Zoals gezegd was het laatste stuk naar het kamp erg slecht, zandwegen, stenen en kuilen. Maar toen we aankwamen was het prima, heel relax en alles zag er opzich oke uit. We sliepen weer in een traditionele rondawal, geen wifi, geen bereik, stroom van 1700 tot 2130, alleen maar bergen en zon, heerlijk dus! Het eten was prima en gezellig gegeten met een stel uit Wales. Maar we waren best moe van de reis met veel indrukken dus gingen vroeg slapen.

De volgende dag besloten we alweer een hike te doen. Maar dit keer naar Bushmen Paintings. Dat zijn oude schilderingen in grotten door de Bushmen, de jagersstammen van enkele honderden jaren geleden in dit land. We kregen een gids mee en het zou een wandeling van in totaal 3uur worden. Toen we even onderweg waren, werden gevolgd door een aantal mensen wat niet heel gemakkelijk was, want we hadden het idee dat ze iets van ons wilden. Maar we liepen door een mooie omgeving en aangekomen bij de tekeningen had hij mooie verhalen, waarover je kan twijfelen, maar ze waren mooi en vertelde hij ons wat zaken over het leven van hun voorvaderen. Leuk om te zien allemaal. Toen we om 1200 terug waren vonden we het allemaal wel prima en besloten we te gaan relaxen, boekje, kaartspelletje, wasje, zon en bergen. Rustige middag gehad en weer een goed diner.

Vandaag stond de trip naar Graaf Reinet op het programma, ook een flinke van 6,5uur. Reis was weer mooi en verliep goed. Een heel leuk dorp met vooral de rijke Afrikaans, in plaats van hun eigen stamtaal, sprekende bevolking. Vooral een ruststop om morgen weer door te rijden naar het wild! Weer een paar dagen spotten!
Totdat die volgende storie...

• 15 Augustus 2016 - 21:27

Ben En Dorien Nieuwenhuis:

Het lijkt ons allemaal erg mooi en interresant!!! We wachten op de mooie foto's!! Groetjes van ons!!

• 15 Augustus 2016 - 21:57

Mama:

Nou dat was weer een hele onderneming.
    Sam jou bergschoenen zijn goed ingelopen denk ik.
    Heel moeilijk voor ons (mij)dat jullie wel eens geen internet en WiFi hebben.Want dan duren twee dagen best lang als je niet weet of jullie goed zijn aangekomen.Maar goed dat hoort erbij.Jullie raken bij thuiskomst echt niet uitgepraat.
    Wel fijn als er een gids mee loopt denk ik.En relaxen hoort er ook hoor,komen jullie even tot rust.En daar hoort ook een wasje bij he Karen

• 15 Augustus 2016 - 22:17

Mama:

Daar ben ik weer,het laatste stukje van mijn verhaal staat er gewoon niet op.
    Fijn dat de reis vandaag ook goed is gegaan.En nu een paar dagen achter elkaar iedere dag een reis he??
    Nou voor morgen weer goede reis en kijk uit voor de wilde dieren.Hopelijk hebben jullie de komende dagen wel internet en WiFi .Vanmorgen appte Carina mij die had het even opgezocht dat jullie geen bereik zouden hebben daar.En even later zei ze dat Karen een sms had gestuurd,dus dat was wel fijn om te horen.Morgen ga ik weer oppassen bij Loïs en Dean.
    Het weer hier was vandaag wel lekker.
    Geniet er weer van en tot het volgende verhaal.Dikke knuffel.

• 15 Augustus 2016 - 23:55

Wilma Nieland:

Wat een verhaal weer dit keer !
    Wat wilde die mensen die jullie achtervolgden ? Waren dat mensen uit de omgeving waar jullie je hut hadden ?
    En wat een rust ,he, als je geen wifi hebt !
    Veel succes weer voor de volgende tocht en doe voorzichtig.
    Groetjes van uit Valkenswaard

• 16 Augustus 2016 - 11:33

Tante Carin:

Ha die Sam en Karen

Wat weer een mooi verhaal, wat mij bij blijft is super, maar ook die mensen die jullie volgde. Goed dat er een gids bij is. Die tevens jullie veel kan vertellen.
    Wat zullen jullie hoofdjes vol zitten? Geniet er van en pas op voor de wilde dieren.
    Succes met de volgende rit en geniet er van.
    Groetjes van de Vosjes.

• 16 Augustus 2016 - 18:17

Pap :

Die achtervolgers vonden jullie waarschijnlijk een bezienswaardigheid!
    Hebben die mensen daar telefoon en/of televisie?
    We hebben een nieuwe printer gekocht WIFi dus draadloos printen vanaf iMac, Ipad, iPhone etc.
    Kun je niet even helpen met installeren ;)

Blijf waarnemen.

• 18 Augustus 2016 - 19:48

Jezus :

Haa drollevanger,
    Leuk dat er een gids met jullie mee loopt voor de mooie verhalen te vertellen!
    Jullie hebben het zo goed te vertoeven
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal
    Liefs Jezus