11/08-12/08 Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 11/08-12/08 Drakensbergen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

11/08-12/08 Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Sam

12 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Winterton

11/08-12/08 Drakensbergen

Van St. Lucia naar Winterton dat bij de Drakenbergen ligt aan de oost grens met Lesotho. Ons hotel bleek aan de voet van de bergketen te liggen en ligt daarmee echt op een top locatie. We kwamen rond 1500 aan dus we hadden alleen nog tijd om de volgende dag voor te bereiden en een kleine loopje te doen.
Het kleine loopje in de prachtige omgeving van immense bergen 3000m+ was al leuk om te doen. We gingen naar een kleine waterval. Na terugkomst hebben we besloten dat we zwaarste en mooiste tocht gingen doen de volgende dag. De Cathedral Peak van 3004m hoog en een moeilijke route die met gids moet.
Maar eerst nog diner, het bleek een overweldigend buffet te zijn, met bijna alles wat je je maar voor kan stellen, echt prima hotel dus!

Maar de volgende dag dus met vol vertrouwen begonnen om 0700 aan de tocht die 9 tot 10uur zou gaan duren. Ons hotel lag op 1400m dus we moesten nog even flink klimmen voordat we er waren. Het was een prachtige klim die hier en daar pittig was, maar het was het zeker waard. Prachtige uitgestrekte bergen en landschappen. Na een zware tocht bleek dat we niet hoger mochten dan 2800m omdat de ladder die ons naar de top moest helpen ondergesneeuwd was en dit was ijzel geworden. Een teleurstelling die al snel minder werd na het pauzeren op de hoogte waar we zaten met een geweldig uitzicht!

Maar na het klimmen komt ook weer een afdaling, ging sneller, maar was pittig voor de knieën. Om 1600 waren we weer op de kamer, klaar ermee. Maar het was een tocht die we niet wilde missen. Nu even uitrusten en dalijk op naar weer een prima diner!
Totdat die volgende storie!

• 12 Augustus 2016 - 19:26

Wilma Nieland:

Wat een klimpartij zal dat zijn geweest ,maar voor een mooi uitzicht doet men veel !
    We zijn heel benieuwd naar de foto's ,dat zal wel een zondagmiddag worden laat maar weten wanneer!
    Geniet er samen nog goed van het is voorbij voordat je het weet .
    Groetjes van ons uit Valkenswaard

• 12 Augustus 2016 - 21:38

Mama:

Nou Sam en Karen dat was een flinke wandeling zeg.Maar fijn dat het goed is gegaan.
    En als het dan mooi is en een prachtig uitzicht dan is het het wel waard.
    Morgen misschien wel spierpijn!!!
    Maar terug in jullie Hotel lekker gegeten en te veel zei je Sam.Fijn dat het eten goed is.
    Pap vertrekt morgen weer, maar nu naar Zuid Frankrijk.En het weer was vandaag wel aardig.
    Verder hier geen nieuws.Morgen weer een goede reis.

• 12 Augustus 2016 - 22:00

Pap :

Last van ijzige lucht gehad?

Ik maak me op om naar Zuid-Frankrijk, Le Castellette gaan:)

• 13 Augustus 2016 - 16:03

Mia Scheepers:

Dus dit is genieten en nog eens genieten.

• 13 Augustus 2016 - 22:20

Tante Carin:

Ha Sam en Karen.

Wat genieten jullie er toch fijn van.
    Mooie verhalen, mooie tochten met mooie uitzichten
    Lekker eten, wat wil je nog meer.
    Geniet nog van jullie vakantie en wij genieten van jullie verhalen.
    Wees voorzichtig met alles en denk een beetje aan mij.
    Dikke knuffel en tot de volgende keer xxx.