09/08-10/08 St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 09/08-10/08 St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

09/08-10/08 St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Sam

10 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Van Swaziland weer terug Zuid-Afrika in. In de namiddag kwamen we aan in St. Lucia, deze plek stond bekend om het Wetland wat er hier was, het lag aan de zee had tal van baaitjes en riviertjes. Er schenen veel nijlpaarden en krokodillen te leven.
We kwamen rond een uur of 3 aan het we hadden zin om even lekker vroeg op het terras te gaan zitten en te drinken en te eten, om de dag erop goed te bespreken. Al gauw bleek het een touristische bende te zijn met weinig Zuid-Afrikaanse cultuur, vreet en drink schuren, engelsen en heel veel nederlanders, beetje jammer.
Verder hebben we een prima dag gehad en zouden we de dag erop een boottrip doen om nijlpaarden en krokodillen te spotten en een stuk gaan wandelen. We mochten savonds niet meer over straat lopen vanwege het gevaar van de dieren die niet schrooomde om savonds 'hun' dorp in te gaan en hier en daar wat rotzooi te trappen. Het dier dat de meeste burger sclachtoffers maakt per jaar is niet een leeuw of luipaard, maar een nijlpaard. Zo'n 3000 mensen worden door een nijlpaard per jaar van het leven beroofd. In St. Lucia zitten er ongeveer 800, dus kans op tegenkomen was aanwezig.
Tijdens de boottocht bleek ook dat ze er met velen zaten net zoals de krokodillen. Erg leuke boottocht met perfect weer. Na de boottocht zijn we gaan wandelen over het strand met een prachtige blauwe zee en mooie zandstranden, na weer lekker gegeten te hebben zaten de dagen in St. Lucia er weer op. Het dorp is gezellig en heeft leuke dingen om te doen, maar het is wel heel touristisch en dat vonden wij minder.
Op naar Winterton aan de oostelijke grens met Lesotho en de drakenbergen, dag schijnt prachtig te zijn! Flinke rit van 5uur!
Totdat die volgende storie!

P.S. Het kan zijn dat geuploade fotos bij het eerste verslagje staan, uploaden etc gaat niet zo goed vanwege slecht internet..

• 10 Augustus 2016 - 22:32

Tante Carin:

Hoi Sam en Karen
    Wederom een mooi verhaal van St.Lucia. Ook wel eens lekker om een terrasje te pikken en lekker te eten. Tha, Engelse zijn erg vervelende toeristen. Kom je overal tegen.
    Maar goed dan dat jullie niet meer mochten wandelen. Stel je voor dat jullie zo'n beest tegen kwamen en dat zonder auto. Ma goed. Weer een ervaring.

Succes met de rit van 5 uur en geniet van Winterton, Lesotho en de drakenbergen.

Groetjes van ons.

• 11 Augustus 2016 - 00:33

Mama:

Fijn dat alles goed gaat.Ach ja overal zitten toeristen he,en zijn niet allemaal even sociaal.
    Dat zijn best wel veel mensen die worden overvallen door een nijlpaard zeg.Niet echt een fijn idee dat ze daar zo rondlopen.
    Fijn dat de boottocht goed is gegaan en mooi was.
    Morgen weer een flinke rit voor de boeg.Goede reis en kijk goed uit.

• 11 Augustus 2016 - 01:00

Pap:

Geweldig om al die wilde dieren te kunnen spotten!
    Wat zijn de meest populaire inlandse gerechten?
    Wat wordt er verteld hoe te gedragen bij agressieve nijlpaarden en wat maakt deze nijlpaarden zo vechtlustig?
    Nog vele mooie tochten gewenst en bedenk, door het juiste te doen vreest gij niemand!

Blijf vooral waarnemen!