05/08-06/08 - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 05/08-06/08 - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

05/08-06/08

Door: Sampie

Blijf op de hoogte en volg Sam

06 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, White River

Avond,

Nu zijn we in White River/Witrivier in een luxe kamer en een rustige omgeving om even bij te komen van onze avonturen in de Bush Bush.
Afgelopen twee dagen zijn we vertrokken van Satara Rest Camp naar Pungwe Bush Camp en vandaag door naar Witrivier.
Gister reden we van het Kruger Park naar Manyeleti Game Reserve, dit is een deel van de Bush dat eigendom is van de Manyeleti stam, maar zonder hekken grenst aan het Kruger Park. Na een korte spot tocht kwamen we aan bij een klein kamp. We werden hartelijk ontvangen door het personeel. Er was in het kamp geen elektriciteit, alles liep dus op gaslampen en vuur. We sliepen onder een rietendak met daaronder een hangend tentzeil dat het maakte tot een primitief huisje. Er stonden geen hekken om het kamp dus het was deze keer echt midden in de Bush. Een echte beleving!
Na een kleine lunch moesten we ons gereed maken voor de Game Drive, dat is een tocht met een jeep door het terrein op zoek naar dieren. Het was gaaf omdat we nu in de open lucht met professionals op zoek gingen ipv met de eigen auto. We hebben 5uur rondgereden waarvan het laatste 2uur in het donker. Wij mochten in het Kruger Park niet in het donker rondrijden dus dit was nieuw voor ons. Het werd heel bijzonder toen er een olifant 2 meter van ons af stond en in het donker drie neushorens heel dichtbij waren. Een mooie ervaring!
Nadat we terug waren op het kamp werd het diner voorgeschoteld en hebben de eigenaar van het kamp ontmoet, wij waren de enige gasten die avond. Hij heeft gezellig meegegeten en we zijn vroeg naar bed gegaan want de volgende ochtend stond een wandeling van 3uur op het programma die om 0600 begon. We moesten met bewaking terug naar de tent gebracht worden, want de confrontatie met een olifant of buffel zouden we niet winnen zei de eigenaar. In de nacht hoorden we gebrul en gejank van leeuwen, vogels en heyenas, tof!
Sochtends werden we gewekt en kregen een kop thee/koffie en een biscuit om vervolgens te gaan lopen door de Bush. We hoorden van de gidsen dat er vannacht een leeuw door het kamp liep op zoek naar water, deze zou nog in de buurt moeten zitten. Lopend vertrokken we, op zoek naar de leeuw. Tevergeefs.. we zagen sporen dat ze vertrokken was en dat ze afgelopen nacht een jonge buffel te grazen had genomen. Verder zijn we een hoop wijzer geworden over de fenomenen die voorkomen in de Bush en het leven ervan en er in. Een hele gave ervaring om gewoon rond te lopen tussen de wilde dieren in de savanne.
Hierna stond er een geweldige brunch klaar en zijn we daarna vertrokken naar witrivier, nu een luxer geheel om even bij te tanken van afgelopen week vol indrukken en ervaringen.
Morgen gaan we door naar een ander land, Swaziland staat op het programma, we zijn erg benieuwd!
Totdat die volgende storie!

• 06 Augustus 2016 - 22:09

Wilma Nieland:

Wat een ervaringen allemaal!
    Karen, kon je wel slapen met al die geluiden om je heen ?
    En geen enge insecten gezien in of bij jullie tent ?
    Groetjes uit Valkenswaard

• 06 Augustus 2016 - 22:12

Tante Carin:

Hallo Sam en Karen

Dit spannend verhaal had ik bijna gemist. Ma wat een mooie ervaring.
    Super wat jullie alkemaal mee maken.
    Maar trouwens, hoe is het met de temperatuur? Warm?

Groetjes voor beiden.

• 07 Augustus 2016 - 13:28

Mama:

Nou wat een belevenis.Als jullie terug zijn dan raken jullie niet uitgepraat denk ik.
    En wat een mooie foto's zullen er worden gemaakt.Ik zou toch wel schrik hebben met al die geluiden.
    Zondag weer een flinke rit voor de boeg.En dan weer twee dagen uitrusten!!!
    Nou weer fijne dagen.En kijk goed uit.

• 12 Augustus 2016 - 21:49

Pap:

Fantastisch zo primitief met al die geluiden in de nacht!
    Lijkt me heel bijzonder om zo dichtbij bij wilde dieren in het donker te mogen zijn ;)
    Hebben jullie veel last van insecten?