31/07-01/08 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu 31/07-01/08 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

31/07-01/08

Blijf op de hoogte en volg Sam

01 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

Ola,

Na aankomst onze eerste belevingen en indrukken van Zuid-Afrika. De vlucht was vermoeiend, maar verliep prima. Bij aankomst op het vliegveld in Johannesburg werden we opgevangen door onze operator die met een bordje met onze namen in zijn hand stond. We zeiden dat we eerst nog geld moesten pinnen en hij wees ons waar we dat het beste konden doen, hij zei vervolgens dat we de koffers wel bij hem konden laten staan... We keken elkaar aan en vonden dat al spannend, maar alles ging doordat Karen de koffers onder waarneming hield en ik geld ging pinnen,:p. Verder werden we wegwijs gemaakt op het vliegveld, want we moesten de volgende dag onze auto ophalen etc. We kregen een handboek met alle vouchers en gegevens, ook kregen een goede uitleg over de do's en don'ts in Zuid-Afrika. Het was een prima verhaal en konden alle vragen stellen die we wilde. Daarna kwam er een shuttle naar ons hotel voor de eerste nacht. Het personeel was aardig en het hotel zag er prima uit, het diner was goed en uiteraard niet duur, prima Zuid-Afrikaans bier hier. Op de kamer nog wat voorbereidingen getroffen voor de dag erna en toen vroeg onder de wol gekropen. Die wol is wel echt nodig, want snachts is het 5 graden en hier is natuurlijk nergens verwarming, heerlijk dus!

De volgende dag 07.00, wekkertje gaat, klaarmaken en ontbijten. Ontbijten naar Engels inzicht, goed en stevig. Shuttle bus naar het vliegveld om onze auto op te halen. Ging allemaal zonder problemen en ontvingen een prima auto, of dinkey toy. Eerst maar eens wennen aan links schakelen, rijden etc...
Op naar Hazyview, de Gecko Lodge, zo'n 450km verderop. Het landschap werd steeds ruiger en de berger werden steeds hoger naar mate de route volgde. Na even gelucht te hebben in Dullstroom begon de echte mooie route, het begin van de panorama route. Een pass van 2150m hoog waar we middels slinger wegen overheen mochten rijden, tof! Het plaatjes waren prachtig en het landschap gigantisch. Een hele mooie route en een prima voorproef op wat nog komen gaat. Ons auto'tje trok het allemaal net in de bergen, maar uiteindelijk ging alles goed en kwamen we aan bij de Gecko Lodge. Een leuk jungle achtig complex met gevaar voor krokodillen en nijlpaarden! De huisjes zijn prima en leuk. Op naar onze tweede nacht , al wat meer tussen het wild. Kortom, alle mensen die we tegenkwamen en spraken waren heel vriendelijk en aardig, de omgeving is geweldig, een goede eerste indruk dus!

Op zn afrikaans, Totdat die volgende storie!

• 02 Augustus 2016 - 18:22

Wilma Nieland:

Hoi Sam en Karen,

Weer een ervaring rijker ! Er zijn nog aardige mensen op deze wereld

• 02 Augustus 2016 - 18:44

Tante Carin:

Hoi Sam en Karen.

Wat een mooi verhaal al. Wij kijken er ook naar uit hoe het gaat met jullie. Ma goed aangekomen en al heel wat km's gereden met mooie plaatjes.
    Ook daar zijn wij natuurlijk benieuwd naar.
    Wel spannend zo op reis met een dinky toy.
    Geniet er van en tot de volgende story.
    Groetjes van ons.

• 02 Augustus 2016 - 19:56

Mama:

Hoi Sam&Karen
    Fijn dat het goed is gegaan.Ik wist niet dat je daar ook links moest rijden.Dus dat wordt goed uit kijken.En hebben jullie vandaag ook nog het een en ander bekeken,of lekker geluierd?
    En morgen weer op pad,niet zover.En dan naar het Krugerpark,lijkt me heel mooi met al die dieren.Ben benieuwd naar de mooie foto's want die gaan er vast komen.Vandaag hier heel de dag

• 02 Augustus 2016 - 21:29

Mia Scheepersi:

Hoi Karen en Sam. Fijn dat jullie het nu al goed naar jullie zin hebben. Ik denk dat het steeds indrukwekkender wordt.geniet ervan. Groetjes Opa en Oma..