Dag 21 De laatste dag in India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu Dag 21 De laatste dag in India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

Dag 21 De laatste dag in India!

Door: sam everaerts

Blijf op de hoogte en volg Sam

24 Juli 2011 | India, New Delhi

Vandaag hadden we geluk en mochten we uitslapen. Ontbijt om 10 uur, wake-up om 9uur. Eerst lekker douchen en voor het eerst weer gel in m'n haren!
Na een goed ontbijt en de spullen ingepakt te hebben, zijn we om half 12 de bus in gestapt. We gingen naar de Lotus tempel. Dit is een tempel/kerk/moskee. Je raad het al, dit is een plaats waar je alle geloven kunt aanbidden en waar alle geloven aan elkaar gelijk gesteld worden. Prachtig om te zien dat alle goden en geloven bij elkaar horen en elkaar accepteren, zonder oorlog, macht en geloofsuitbreiding.
Na een uur rijden met de bus kwamen we aan. Dit was een  prachtig grote tempel, echt super groot. In inderdaad in de vorm van een Lotusbloem. Echt heel mooi. We mochten ook naar binnen. Na het uit doen van onze schoenen, voor de zoveelste keer, kregen we een korte toelichting over de tempel. Hierna moesten we in stilte naar binnen. Van binnen leek het meer op een kerk dan op iets anders, niet al te veel versiering maar wel mooi.
Na het zien van deze tempel, gingen we weer een uur de bus in om te rijden naar een leuke markt. Deze zou heel anders zijn dan de voorgaande. Dat was hij ook. Er hing een andere sfeer en het was meer een soort winkelstraatje ipv een marktje. Wel werd er veel aangedrongen om te verkopen...
Op een gegeven moment stond ik bij een standje waar ze mooie handgemaakte kussenslopen verkochten. Twee voor 1200 riep hij. Ze waren prachtig dus ik toonde interesse, maar 1200 never! Hij ging al heel snel omlaag en omlaag en omlaag... Ik had geen geld meer dus ik kon ze sowieso niet kopen, maar toen ik weg liep riep hij 200! Nou dat is wel heel veel korting toch?! Maar zo ging het bij ieder winkeltje, was wel leuk en grappig om te zien.
Na twee uur gewinkeld te hebben mochten we weer de bus in om vervolgens te gaan eten, we gingen bij hetzelfde restaurant eten als de eerste keer. het grappige was dat men dezelfde dingen nou heel anders proefde en smaakte dan de eerste keer, we waren al helemaal gewend aan de smaak en het eten.
Nou ja, na het eten en bedanken van onze reisleider en het geven van fooi en wat kado'tjes, gingen we naar het vliegveld!
Nou gingen we echt terug naar Nederland! Na een tijdje in de bus kwamen we aan op het vliegveld, de laatste snuif van de Indiase cultuur en hop het vliegveld in. Inchecken, controles etc. Om vervolgens lekker te relaxen op het vliegveld, kwart voor 12 bij gate 17 was de afspraak. Na anderhalf uur uitrusten was iedereen bij de gate.
Om kwart over 12 mocht iedereen het vliegtuig in en stipt om 00.50 stegen we op.
Weer lekker eten in het vliegtuig, dit keer extra lekker omdat het Europees eten was, en een mooi filmpje, wat slaap kwamen we aan in Nederland! Een goeie vlucht gehad.
Jammer dat het 13 graden was en het stort regende, ik had teenslippertjes en een korte broek aan...
Twee uur in de bus naar Weert en we waren thuis!! Aangekomen was het een hoop geknuffel en plezier, iedereen was blij dat we er weer waren. Na afscheid nemen van de groep, in de stortregen... Gingen we fijn naar huis om lekker uit te rusten en weer lekker Nederlands te eten! Heerlijk verwend thuis. Veel verhalen vertellen en alle souvenirs met trots laten zien!
Iedereen bedankt die mijn blog heeft bijgehouden en gelezen heeft, ik vond de reacties die ik kreeg super leuk! Allemaal bedankt, dit was mijn laatste verslag. Ik ben een hele ervaring rijker en had niks willen missen!

'Together One World'

• 24 Juli 2011 - 19:16

Mama:

Hoi sam
    Dat was een mooie afsluiting van je drie weken India.We hadden al gezien dat je vlucht vervroegd was.Dus wij hadden het idee dat je al eerder op het College zou zijn dan 10.00 uur.
    En ja hoor vanmorgen om 10 voor half 7 belde je op dat je al in de bus zat onderweg naar Weert en zo rond 8 uur op Het College zou zijn.\toen zijn we maar snel opgestaan.Half 8 reden wij naar het College stromende regen trouwens en koud.Iedereen zat te wachten in de auto tot dat de bus kwam.En ja hoor tegen 8 uur kwam je aan in een toeterende bus.Iedereen stond meteen met paraplu buiten.
    Daar kwam je de bus uit en pakte mij stevig vast.Ik met een traan en lach was blij dat je er weer heelhuids was.
    Zo ook natuurlijk papa en Fleur.Thuis stond er een lekker ontbijt te wachten,waar je heerlijk van gegeten hebt.Na veel verhalen en je souveniers te hebben uitgepakt.ben je lekker in je eigen bed in slaap gevallen.Rond half 6 wakker gemaakt en lekkere zelf gemaakte frites en biefstuk gegeten.J e vond het heerlijk.Nou Sam dit was ook mijn laatste verhaal.Je mag trots op je zelf zijn ik ben in ieder geval super trots,je hebt het toch allemaal maar gedaan.
    XXXXXXX mam

• 24 Juli 2011 - 19:43

GerWilmaRickLoesNoor:

Hoi Sam,

Zo.die ervaringen kan niemand je meer afnemen.Zo te lezen in al je verslagen heb je erg genoten .
    Fijn dat de reis goed is verlopen en je weer heelhuids bent aangekomen in Weert.
    Was het ontbijt lekker thuis?kaas/vlees/chocoladepasta/harde broodjes enz. enz.??
    Maar Sam,het was ook erg leuk om elke keer je verslag te lezen,bedankt hier voor.

(Voor de laatste keer op deze site) Groetjes uit Valkenswaard

• 24 Juli 2011 - 20:40

Pappa:

Koud hé in dit kikkerland, en het is toch echt zomer!
    Fijn dat je er weer bent en stoer dat je het allemaal goed hebt kunnen beleven en relativeren.
    Geweldige ervaring waar je in de rest van je leven wat mee kunt.
    Ik ben trots op je, maar dat wist je al...
    Kus,
    Pap.

• 24 Juli 2011 - 21:49

Dorien:

Nou Sam dat was het dan !! Weer een hele ervaring rijker en wat je zelf ook zegt"Dit nemen ze me nooit meer af!!!Het Hollandse weer was wat minder vandaag maar het eten was vast wel weer top!!En dan vooral je eigen bedje !!Het was ons een genoegen om je verhalen te lezen en de foto"s te bekijken! Groetjes vanuit Doetinchem!

• 24 Juli 2011 - 22:49

Fleur:

Toch leuk om je laatste dagverslag te lezen!!
    Je hebt veel meegemaakt in deze 3 weken!
    En daar kwam je eindelijk aangereden in de bus.
    Ik kon je weer knuffelen:D
    Thuis geluisterd naar je leuke verhalen en hoe je aan je souveniertjes bent gekomen;)
    Eindelijk ben je weer thuis:D
    Xkus

• 25 Juli 2011 - 08:56

Nel Mos:

Sam,
    goed dat je weer gezond en wel thuis bent. Ik heb met veel plezier je blogs gelezen. Het was vaak plezierig leesvoer in de trein.
    Groetjes en tot ziens.

• 25 Juli 2011 - 15:21

Birgit:

Heel grappig om alles nog een keer te lezen, merk dat ik al wat dingen was vergeten!
    Heb nu al heimwee naar de warmte, drukte, chaos maar vooral de groep!
    Ik zie je dinsdag, tot dan!
    xxBirgit