Dag 19 laatste officiële werkdag!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu Dag 19 laatste officiële werkdag!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

Dag 19 laatste officiële werkdag!!

Door: sam everaerts

Blijf op de hoogte en volg Sam

22 Juli 2011 | India, New Delhi

Wake-up call again 8 o'clock. Wij, Myrthe, Robin, Chern en ik, kregen de opdracht om meteen als we aankwamen aan de bieb te werken. We zijn na wat overleg meteen begonnen met verven. (voor resultaat zie foto's op de site) we hebben goed doorgewerkt en zelf de leraar en een monnik hielpen fanatiek mee.
Het bizarre was dat de rest naar precies dezelfde introductie als gisteren ging kijken, van 2,5 uur. Het is toch bizar dat die mensen het überhaupt in hun hoofd halen om dezelfde presentatie en dingen te doen als de dag ervoor?! Gelukkig maakte wij dit aantrekkelijker door omstebeurt een act te doen ipv alleen zij. Dit maakte het volgens de groep een stuk leuker.
Ondertussen waren wij druk aan het schilderen. De letters en kleuren begonnen al mooi te komen. Ik kreeg wel al lichte hoofdpijn van de verflucht. Ook kregen we nieuwe potten verf, ik wilde deze open maken. De potten waren warm en ontplofte in m'n gezicht! Was wel grappig totdat ik hoorde dat het best agressief en sterk spul was...
Maar goed na een vermoeiende morgen vol verf, kregen we eindelijk pauze en lunch. Even eten, even slapen en weer doorgaan.
Weer door, de andere groep ging praten en weer kijken naar activiteiten en kunstjes etc. Iedereen wilden verven.
Ook werd er door twee van de groep in ons bieb lokaal een mooi logo van ons gemaakt en geverfd op de muur. Wij waren bijna klaar, de monnik had ons goed geholpen. We hebben alles gered voor de dead-line en hadden alles af voor dat we moesten gaan.
Na onze laatste werkdag zijn we door gegaan naar een tempel/monestry. Dit was prachtig. Weer met alle Bouddhistische vormen en kleuren. Ook stond er een Buddha van 12 meter hoog! Was prachtig allemaal.
Terug naar het Hostel. Waar we een korte nacht tegemoet gingen.
Tegenover ons Hostel lagen ook een paar prachtige Stupa's, dit zijn gebouwen waar de Boeddhisten hun heilige geschriften in bewaren. Dit zijn mooie tombes. Myrthe en ik zijn daar gezellig met z'n tweeën heen gelopen en prachtige foto's gemaakt. Dit was wel erg mooi allemaal. Vervolgens hebben we nog even gerelaxed en bijgekomen van de reis. Tas ingepakt voor de vlucht van morgen. We vliegen om half 8, twee uur naar Delhi, waar we met de bus 3 dagen over gedaan hebben....
Maar wake-up morgen om 4 uur dus vroeg naar bed...

• 22 Juli 2011 - 18:31

GerWilmaRickLoesNoor:

Hoi Sam,

o jee,was je niet geschrokken toen dat verfblik ontplofte??hopelijk heb je er geen last van als het z'n agressief spul is!!
    Maar fijn dat jullie het af hebben gekregen.
    We zijn erg benieuwd naar je foto's al de mooie plekjes waar jullie zijn geweest,we komen zeker een keertje kijken in Weert.

Goede vlucht en geniet nog maar eventjes van alles.

groetjes uit Valkenswaard

• 22 Juli 2011 - 18:44

GerWilmaRickLoesNoor:

Net de foto,s op de schoolsite bekeken.
    Maar mijn complimenten voor de mooie kast,het is prachtig geworden.
    De rest van de foto's zijn ook leuk om te zien.Krijgen we toch ook een beetje een beeld bij al je verhalen.

groetjes uit Valkenswaard

• 22 Juli 2011 - 18:52

Mama:

Hallo Sam
    Nou ik lees dat jullie project bieb goed is afgerond.Fijn.
    Hoe is het met je gezicht afgelopen weer helemaal schoon gekregen.Jammer dat we net geen contact kregen met de I-pod.Maar zo weten we wel dat jullie goed zijn aangekomen in New Delhi.Morgen nog een dag relaxen toch? Je laatste verslag vanuit Delhi en dan zondag vanuit Weert.Een fijne dag morgen en geniet er nog van.Ben blij als ik je zondagmorgen weer zie.
    XXXX mam

• 22 Juli 2011 - 19:26

Pappa:

En ik hier de garage deur zelf verven, als ik dat geweten had...
    Goed gedaan hoor.
    Sluit je zeer indrukwekkende reis netjes af en succes met de, hopelijk relaxe terugreis.
    Have a good trip,
    Kus,