Dag 18 Landon Model School Shey - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu Dag 18 Landon Model School Shey - Reisverslag uit New Delhi, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

Dag 18 Landon Model School Shey

Door: sam everaerts

Blijf op de hoogte en volg Sam

22 Juli 2011 | India, New Delhi

Ten eerste, jullie reacties zijn geweldig allemaal! De vragen beantwoord ik nog wel.

Wake-up call 08.00 vandaag. Na ontbijt op naar een nieuw project. Ik was hier en daar nog de cheques vergeten te melden, maar het TCV kamp heeft €5000 van ons gekregen. Wel mooi.
Maar op naar Shey in de mini-vans. We kwamen aan en er stonden twee rijen van elk 200 leerlingen klaar. Die moesten natuurlijk allemaal begroeten. Was wel leuk, van jong naar oud. Tot onze verbazing waren er ook nog andere organisaties te werk, zo was er ook een Franse organisatie, met Franse leerlingen. Maar die hadden alleen Shey als project vanwege de verwoestende overstroming, zij zaten er ook al langer. Ook waren er drie andere Nederlanders.
Maar goed we mochten door naar de introducties. We kregen weer traditionele dansen en liederen te zien. Dit duurde maar liefst 2,5 uur! Saaaai! Na onze toch wel veel leukere dans kregen we de lunch.
Na de lunch gingen Myrthe en ik aan ons bieb project werken. 'my book buddy'. Twee mooie kastjes die we moesten verven en daarin boeken moesten plaatsen. Dit was een leuk project omdat we echt het idee hadden dat we deze kinderen een bieb gaven.
We kwamen in het gebouw waar we moesten verven en daar stonden de kastjes. Wel mooie leuke kastjes maar natuurlijk op z'n Indiaas gemaakt. Afvalhout, foute voorkant en een wieltje te weinig. Maar goed na een hoop gedoe zijn we toch maar begonnen. Eerst schuren en de grondverf erover heen. Twee kastjes vol grondverf. Dit was al gauw droog om bij het eerste kastje al een deel in kleur te doen. Een mooie kleur blauw voor de zijkant en bovenkant. Verder zijn we vandaag niet gekomen. Wel hebben we ook een leraar gevonden die deze 'Bieb' gaat bijhouden en die van dit gebouwtje echt een lees en studeer ruimte gaat maken. Hij was jong, enthousiast en had potentie. Leuke jongen.
In de tijd dat wij aan het verven waren heeft de rest van de groep sport en spel gedaan met de vele kinderen. Heel veel van ons hadden liever het werk van Myrthe en mij gedaan omdat ze het sporten enzo niet zo leuk vonden. Mede omdat we al drie weken hetzelfde doen...
We gingen om 5 uur naar huis, eten en rust nemen om de volgende dag weer fit te zijn.

• 22 Juli 2011 - 16:09

Pappa:

Leuk en dankbaar project het opzetten van een mini bibliotheek.
    Als je merkt dat er veel van hetzelfde wordt gedaan is dat het moment om te gaan plannen voor de terugreis.
    Fijn dat het goed gaat met je gezondheid en het is normaal dat je minder lucht hebt naar mate je hoger in de atmosfeer komt.
    Een goede voorbereiding op je terugreis naar het Europese vaste land.
    Voor straks lekker slapen en morgen weer gezond vroeg op.
    Houdoe,
    Kus,
    Pap.

• 22 Juli 2011 - 16:37

Mama:

Hoi Sam
    Leuk dat jullie nu aan je project bieb kunnen beginnen.Dan kunnen jullie ook leuke boeken gaan kopen.Dan hebben jullie daar ook een goed gevoel bij.En dan nog een paar dagen koffers pakken en naar huis.Weer gewoon???eten en drinken en vooral vertellen en uitrusten.
    Lekker slapen en tot morgen.
    Dikke kus mama

• 22 Juli 2011 - 17:06

Dorien:

Wat leuk dat jullie daar je eigen biebje maken !! Blijft er weer iets voortbestaan wat jullie zelf daar gemaakt hebben!!Dat is toch wel heel speciaal!

• 22 Juli 2011 - 17:10

Dorien:

Zo dat was spannend al die verhalen van 7 dagen achter elkaar lezen!!We zijn weer helemaal bij hoor!Ben je je koffer alweer aan het pakken want het zit er weer bijna op voor jullie!Dit was vast een reis om nooit te vergeten en waar jullie nog lang nog lang over na zullen praten!!

• 22 Juli 2011 - 18:05

GerWilmaRickLoesNoor:

Hoi Sam,

Leuk dat het goed gaat met jullie project ,ook dat het gewaardeerd word daar door de docenten.
    Hebben jullie nog wel genoeg tijd om de boeken te kopen en om de kasten af te verven?
    Verder geniet nog eventjes van al het moois daar ,het is nu zo voorbij en zit je weer in Weert.

Groetjes uit Valkenswaard