Dag 14 Op naar Lamdon Model School Leh - Reisverslag uit Leh, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu Dag 14 Op naar Lamdon Model School Leh - Reisverslag uit Leh, India van Sam Everaerts - WaarBenJij.nu

Dag 14 Op naar Lamdon Model School Leh

Door: sam everaerts

Blijf op de hoogte en volg Sam

22 Juli 2011 | India, Leh

'S Morgens wake-up call om half 8. Ontbijten, spullen pakken en gaan. Na het afscheid nemen van de monnikjes en het ontvangen van het zand van de Mandala, gingen we in mini-vans naar de Lamdon Model school Leh. Dit was niet lang rijden en toen we er waren gingen onze ogen open, een mooie school met schoolplein met daarop 400, 500 leerlingen, allemaal georganiseerd rij op rij, allemaal in trainingspak. Wij gingen op een verhoging staan en toen begonnen ze. Dansen, zingen. Allemaal tegelijk en perfect. Het zag er zo gaaf uit. Net het leger. (ps. Pap ik poets m'n schoenen nog steeds elke keer) Maar goed, na de opening en het verwelkomen verlieten de leerlingen rij voor rij het schoolplein. Wij liepen een kleine heuvel op om in de zaal van de meisjes slaapplaats te gaan zitten. We hebben onze vlaggen uitgewisseld en een introductie gegeven, met natuurlijk weer het volkslied en wat andere Nederlands spelletjes en liederen. Ook kregen allemaal weer een 'buddy' aangewezen gekregen. Mijne was 15 jaar en hield van voetbal. Dus dat was een mooi begin. We konden wel praten. Vervolgens werden er 6 groepjes gemaakt met ieder z'n eigen buddy natuurlijk, deze buddy's zouden ons rondleiden over de campus en de school. Dit was allemaal goed geregeld en het zag er goed uit. Grote en vele gebouwen voor de verschillende secties en klassen. Wel was het zo dat iedereen op de campus sliep, het was dan ook een internaat principe. De jongen waar ik mee moest zag z'n ouders twee keer per jaar en heel af en toe kwamen ze naar de school toe. Lijkt me verschrikkelijk. Na de rondleiding kregen we de lunch. De lunch was goed. Daarna hadden we ook weer leuke dingen te doen. We gingen eerst sporten. We konden kiezen uit basketbal of voetbal. Alles jongens kozen natuurlijk voor voetbal! Nou daar gingen we dan, sporttenue aan, naar buiten. We speelden op een veld van zand en gravel. 3600 meter hoogte en zo'n 35 graden. Tussen de bergen van de Himalaya. Dit zouden we nooit meer meemaken dus alles geven. India-Nederland. Kick-off. Sam aan de bal hij rent, hij geeft de bal aan zijn mede speler en vervolgens is hij helemaal kapot en komt hij zowat adem te kort... Het was echt heel zwaar na een sprint of actie moet je een kwartier bij komen. Maar goed, India 1-0 voor. Wij moesten aan de bak. Na een tijdje kwamen op 1-1. En al snel stonden we met drie voor in en kreeg ik de bal en maakte de 2-1! Prachtig, Nederland stond voor! In de laatste minuut kregen we 2-2 om onze oren. Afgelopen. 2-2 eindstand, leuke maar heeeel erg vermoeiende wedstrijd.
Omkleden en de bus in. We gingen samen met de school naar een tentoonstelling van het Indiase leger. Ik was natuurlijk razend enthousiast maar de rest wat minder. Gelukkig vond Myrthe het ook leuk en interessant om allemaal te zien. Telkens andere onderdelen en eenheden. Ook lieten ze verschillende wapens en voertuigen zien. Ik vond het erg leuk en interessant om te bekijken. Ik heb natuurlijk ook m'n souvenirtjes ervan meegenomen. Wel mooi om te zien dat ze in India het leger als de hemel zien. Ik heb een folder en daar staat op. After 18 years you become an adult. After 5 years in the army, you become a man! Super gaaf! Maar de verassing was dat we naar het nieuwe Guest Hostel moesten lopen.... Iets minder. Maar goed, na een half uur lopen hadden we onze bestemming bereikt. Goed en mooi Hostel jammer dat we geen internet hadden.... Verder prima en gezellig. Lekker slapen en morgen 'schoon-water-dag'....

• 22 Juli 2011 - 11:35

Mama:

Hoi Sam
    Weer een leuke dag.
    En een voetbal wedstrijd helemaal jou ding.En nog gescoord uiteindelijk 2-2.
    Goed hoor.Hopelijk ben je weer een stuk uitgerust voor de volgende dag.
    Leuk dat Myrthe het ook interessant vond.Ik zie jou daar al helemaal lopen om alles goed te bekijken.
    Nou op naar morgen.
    Slaap lekker.
    XXXXX mam

• 22 Juli 2011 - 16:41

Dorien:

Nou ..nou jullie maken heel wat mee hoor! Maar Sam eigenlijk had jij moeten keepen dan was er vast geeneen bal doorgegaan!!

• 22 Juli 2011 - 18:13

GerWilmaRickLoesNoor:

Was jij niet de keeper ???